ANDRÉ VAN DEN BOR

ZIJ RIJDEN MET EEN MERCEDES W111, EEN COUPÉ EN EEN CABRIOLET.

Mijn coupé is in de BMBC Gazette nr. 157 reeds uitvoerig aan bod gekomen. Ter opfrissing hierbij nog een foto.

De W111 cabrio, een 220SE automaat is destijds (1963) geleverd in Marseille, Frankrijk en door mij aangekocht in 2014.

Auto’s uit Frankrijk uit die tijd zijn meestal goed herkenbaar aan de berghoorn die verplicht was in de bergstreken van ‘la douce France’.

Van de W111 cabrio 220SE (120 pk) werden 2729 stuks gepro-duceerd.

De vorige eigenaar, die woonachtig was in de buurt van Grenoble (bergachtig), heeft destijds de achteras met trommelremmen vervangen door een as met schijfremmen, dit in verband met meer veiligheid.

Mijn coupé is in de BMBC Gazette nr. 157 reeds uitvoerig aan bod gekomen. Ter opfrissing hierbij nog een foto.

De W111 cabrio, een 220SE automaat is destijds (1963) geleverd in Marseille, Frankrijk en door mij aangekocht in 2014.

Auto’s uit Frankrijk uit die tijd zijn meestal goed herkenbaar aan de berghoorn die verplicht was in de bergstreken van ‘la douce France’.

Van de W111 cabrio 220SE (120 pk) werden 2729 stuks gepro-duceerd.

De vorige eigenaar, die woonachtig was in de buurt van Grenoble (bergachtig), heeft destijds de achteras met trommelremmen vervangen door een as met schijfremmen, dit in verband met meer veiligheid.
Het houtwerk, dat nogal te lijden heeft gehad van felle zon en dan wat craquelé wordt, werd ook door hem volledig herdaan.
De rest van het interieur verkeert nog in de originele toestand met een mooi patina.

De originele lak van de auto was ook te dof geworden. Daarom heb ik de auto volledig kaal gezet en laten herspuiten in de originele kleur 050. Uiteraard is ook al het chroomwerk opnieuw gedaan, (noblesse oblige, nietwaar?).

Aandachtspunten bij deze W111 modellen zijn ernstige roestvorming van de kokerbalken, bodemplaat, wielkasten, spatborden en kriksteunen.

Gezien het een Franse auto is en een binnenslaper, ben ik hiervan gelukkig bespaard gebleven en verkeerde dit alles in een buitengewone staat.

Wat betreft mijn problemen met deze auto: de automaat die nogal schokte heb ik volledig laten reviseren en verder een andere koppelomvormer laten plaatsen. Dat laatste was overigens een behoorlijke zoektocht, aangezien deze in tegenstelling tot latere versies, niet gereviseerd kan worden.
Verder heb ik al de ophangingsrubbers en hardy schijf vervangen en white wall banden gemonteerd.

Een jaar na aanschaf heb ik reeds meegedaan aan de prachtige BMBC rondrit door het Zwarte Woud. Naien volgden nog meer ritten in clubverband. In de streek hier genieten wij ook van deze cabrio.

Deze auto’s rijden als een zonnetje en glijden gracieus door het verkeer, een waar genoegen!

error: Content is protected !!